
Case study: Z opatrnej otázky vznikol plán, ktorý predal nehnuteľnosť o 16 % viac
Keď nás klienti oslovili, nechceli ešte predávať. Chceli len vedieť, kedy bude ten správny čas. Nehľadali sľuby. Hľadali istotu.
Nepýtali si cenovú ponuku. Ale radu. A my sme ju dali – úprimne a otvorene. Na rovinu. Bez klamlivých sľubov, bez skrytých háčikov. Len jasný plán, ako by sme to robili my.
Tam začala dôvera, ktorá viedla k výsledku. A k spokojnému klientovi. Ich rodinný dom v Stupave sme nepredali za 245 000 €, ale až o 16 % viac, než určoval trh.
Nehnuteľnosť sme predali za 284 000 €. Malá výhra v lotérii? Nie. Presne vypočítaný ťah. Dôsledok stratégie, nie šťastia.
Otázka, ktorá predala nehnuteľnosť o 16 % viac
Tento príbeh sa začal emailom.
„Dostala som sa k výborným referenciám na Vašu maklérsku kanceláriu.“
Najskôr nechceli predávať. Chceli sa poradiť. Klienti si uvedomovali, že nesprávne načasovanie predaja môže spôsobiť viac škody ako úžitku.
A nešli do toho naslepo. Dali si záležať na výbere realitného makléra, ktorý rozumie ich potrebám. Nepýtali sa, koľko to bude stáť. Zaujímalo ich, ako to urobiť správne.
A tak som im odpísal rozsiahly e-mail. Bez prikrášľovania. Naše know-how, zhrnuté do pár odstavcov. A oni sa potom ozvali. S tým, že sú pripravení. Vedeli, čo ich čaká, lebo si naštudovali náš web.
Bolo cítiť, že si dali záležať – a my sme to vrátili rovnako. Stretnutie prebehlo hladko.
Ukázal som im, ako pracujeme, a padlo rozhodnutie: „Ideme do toho“. A spustili sme prípravu.
Vybavili sme všetky formality, fakturáciu aj platbu, a pustili sme sa do najdôležitejšieho – získavania podkladov.
Fakty sú základ
Technický dotazník, emočný dotazník a nakoniec náš Genius loci – odhalenie duše tohto domova. Chceli sme poznať nielen rodinný dom, ale aj jeho príbeh.
Každý detail, každú výhodu, každý pocit, ktorý sa s ním spájal. Až potom mohol vzniknúť akčný plán (na mieru pripravená stratégia).
Emócie sú dôvod
S naším Plánom predaja®, ktorý sme si spolu odsúhlasili, sme vytvorili prezentáciu, čo hovorí jazykom budúceho majiteľa.
Nielen fakty, ale aj emócie. Nielen metráž, ale momenty, ktoré si v tom dome vieme predstaviť. Staviame na výnimočnosti každej nehnuteľnosti.
Hľadáme, v čom je iná.
A tú odlišnosť potom premeníme na dôvod, prečo si ju niekto vyberie. Píšeme jej nový príbeh. Taký, ktorý sa nekončí, ale začína – podpisom zmluvy.

Plán, ktorý zvýšil predaj o 16 %
Najskôr sme určili reálnu trhovú cenu – nie pocitom, ale dátami. Využívame vlastné skúsenosti, predošlé predaje, monitoring trhu, údaje od znalcov, ale aj platené reporty.
Na základe týchto vstupov nám cena vyšla na 245 000 €.
Ale tým to nekončilo. My vieme, že každá nehnuteľnosť má skrytý potenciál – a našou úlohou je ho odhaliť a predať. Cez emóciu, príbeh. Niečo, čo kupcu chytí za srdce.
Začali sme tvoriť Genius loci – jedinečný charakter miesta. Určili sme persónu budúceho majiteľa.
Rozobrali sme benefity: záhrada, home office, pokoj, vybavenosť, lokalita.
Všetko, čo vytváralo hodnotu pre presne definovaného človeka. Nastavili sme tón komunikácie, spravili moodboard – ako nehnuteľnosť pripraviť a naaranžovať.
A tam sa ukázala slabina – denná časť domu.
Tá, ktorá by mala byť srdcom, no nefungovala. Naša architektka Monika vzala priestor do rúk a vdýchla mu nový život. Najskôr nový priestor navrhla, pripravila rozpočet a následne zmenu zrealizovala.
Nevýhodu sme premenili na zisk.
Slabé miesto sa stalo dôvodom, prečo si dom niekto zamiluje.
Keď bol príbeh rodinného domu v Stupave pripravený, začali sme ho rozprávať – cez správne kanály, správnym ľuďom.
Od 24. októbra sme spustili cielenú kampaň. V čase, keď trh spal, my sme pridali 16 %.

Predajná cena: 284 000 €. Presne o 16 % nad trhovým priemerom
Prví záujemcovia sa prihlásili 4. novembra. Na každý detail sme boli pripravení – dom voňal, svetlo hrialo, atmosféra hrala na všetkých päť zmyslov.
Na druhý deň, 5. novembra – tri ďalšie obhliadky. Tretia skončila o 17:33 hod. Pár minút na to zazvonil telefón: „Dom beriem“.
Kupujúci ale nezaplatil za navýšenú cenu. Ale za hodnotu, ktorá mala svoje opodstatnenie.
Nebol to predaj, bola to súhra. Očakávania sa stretli s prípravou. Dôvera s odborným vedením. Potenciál s príbehom. A výsledok?
Nielen cena, ktorá predbehla trh, ale predovšetkým pocit, že to celé prebehlo ľudsky, hladko a správne.
Toto je dôkaz, že keď sa nehnuteľnosť predáva s rozumom, citom a plánom, výsledok môže byť aj o 16 % lepší, než by ste čakali.
Takéto príbehy nie sú len o predajcovi
Sú o kupujúcom tejto nehnuteľnosti, ktorý odchádzal nadšený. Našiel dom, ktorý presne zodpovedal jeho predstavám. A preto nemal dôvod zjednávať o cene. Obchod, ktorý potešil obe strany.
Keď klienti v realitnej kancelárii PORUBSKY nájdu tú pravú nehnuteľnosť, vedia presne, za čo platia. Nie je to výsledok marketingového pozlátka. Je to výsledok dôslednej a profesionálnej prípravy.
Ak zvažujete predaj, začnime rovnako, ako v tomto príbehu. Jedným e-mailom.
Možno aj vaša nehnuteľnosť má v sebe viac, než ukazujú tabuľky.
Aj vy môžete byť ďalším úspešným príbehom – rovnako ako rodina zo Stupavy, ktorá za svoju nehnuteľnosť získala maximum.
Napíšte nám, alebo zavolajte. Dajte nám o vás a vašej nehnuteľnosti vedieť. Radi vám ukážeme, ako v realitnej kancelárii PORUBSKY vieme vyťažiť maximum z predaja nehnuteľnosti. Aj tej vašej.
info@porubsky-rk.sk
+421 910 750 333